Forum 4stream.pl
Forum o radiach internetowych => Rozmaite dyskusje => Wątek zaczęty przez: Karol w 09 Październik 2010, 09:55:34
-
Zastanawiało Cię kiedyś pytanie 'Kto w ogóle słucha mojej stacji?' albo 'Ilu mam tak na prawdę słuchaczy?'
Każde radio ma jakiś swój cel, niektórzy chcą osiągnąć jak największą słuchalność, inni zarobić, przykładów jest wiele. Jednak pewne jest jedno - wszyscy na pewno nie będą słuchać jednego radia.
Każda stacja przygotowuje swój program, by odpowiednio zachęcić słuchaczy do jej słuchania. W małych stacjach jest to raczej niezauważalny proces, w większych pojawia się coraz częściej.
Z marketingowego punktu widzenia nawet lepiej jest, gdy celujemy w określony target (grupę odbiorców), niż w ogół. Więcej będzie zadowolonych ludzi słuchających rocka, którzy słuchają radia rockowego, niż wszystkich, słuchających muzyki klasycznej, rockowej, elektronicznej i słuchających radia rockowego.
Chciałbym poznać Wasze zdanie o tym, jak można dobrze zaprogramować antenę dla danego targetu?
-
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
Ramówka to jedno reklama to drugie.
Reklama target -> ramówka target
Trzeba mieć odpowiednio zanglizowanych ludzi prezenterów z prawdziwego zdarzenia. Którzy nie graja 1h w tygodniu tylko potrafią poprowadzić audycje 2-3h nie tylko puszczając muzykę ale również dyskutując na antenie.
-
Jeżeli będziesz dobry w tym co robisz to szybko zdobędziesz popularność i słuchaczy :)
-
A ja dam Ci inny przyklad z zycia wziety :)
Mamy 4 prezenterow u nas w radyjku
i kazdy z nas siedzi mniej wiecej 3h dziennie i na kazdej audycji jest 20-30 słuchaczy
A na audycji KPOP mamy ponad 50+ sluchaczy
A sekret jest w tym ze zabawiamy ludzi . Smieszne opinie - czat i wgl .
-
Znajomość tematu (radio,audycji) humor dystans do siebie dużo dużo chęci i zapału do tego co się robi :) i z góry ustalony cel i dążenie do zrealizowania go :)
-
Miłą Atmosferą, Muzyką
-
najlepiej ze wszystkiego dziala przedewszystkim ciepły głos, charyzma i poczucie humoru :)
-
Z przekonaniem do siebie słuchaczy jest jak z grą koncertu na scenie... Trzeba nawiązać wieź ze słuchaczem. Audycja nie może polegać tylko na puszczaniu muzyki i czytaniu pozdrowień, słuchacz wtedy się nudzi. Warto czasem dodać coś od siebie, zorganizować jakiś konkurs itp...
To jest oczywiście tylko moje zdanie ;).
-
mieć dobry pomysł na radio i reklame!
-
Najlepiej znaleźć słuchaczy którzy mają takie sama gusty muzyczne jak ty. Np jeśli będziesz prowadził radio o hip-hopie to napewno znajdziesz tez ludzi którzy słuchają hip_hop i dzięki temu że się interesuje tym samy znajdziecie swój jezyk po prostu się dogadacie i inni którzy tez słuchaja hiphopa np ich koledzy tez zaczna słuchać waszego radia gdy dowiedzą się że te radio prowadzi człowiek z pasją
-
Dobry humor ładny głosik :)
-
Przede wszystkim muzyka. Ale też konkursy czy pozdrowienia.
-
Zdecydowanie humor. Pomysł na dzwonienie do celebrytów i "zwykłych" ludzi jest już dość popularny i można uważać, że oklepany, ale trzeba przyznać, że to przyciąga uwagę słuchaczy. No i konkursy, ale tutaj im lepszy sponsor, nagroda i ciekawsze zadania, tym większe zainteresowania a te warunki nie zawsze jest łatwo spełnić.